sreda, 10. december 2008

Optimizacija spletnih strani in njeni "stranski učinki"

Pred kakšnim letom smo se v podjetju odločili malce posodobiti spletno stran. Manjši del posobitev je bila deležna oblika, večji poudarek pa smo dali vsebini in predvsem optimizaciji spletnih strani (Search Engine Optimization - SEO). Tudi pred posodobitvijo je spletna stran imela dovolj kvalitetno vsebino, težava pa je bila v tem, da je v iskalnikih ni bilo mogoče najti. Vsaj ne na prvih straneh. Kot glavnemu "kreatorju" in vzdrževalcu spletne strani je optimizacija pripadla meni. 

Vrgel sem se v iskanje rešitev na internetu. Pri tem mi je seveda pomagal Google. Po branju brda dokumentov na to temo sem izvedel optimizacijo (podrobneje postopka ne bom opisoval, saj obstaja dovolj dokumentov na to temo na internetu). In po par tednih se za večino želenih iskalnih pojmov nahajamo na prvi ali drugi strani, za nekatere celo na prvem mestu. In to v Googlu in na Najdi.si, na katera smo se osredotočili.

Nato se se začele pojavljati težave. Čisto drugačne sorte, kot smo jih pričakovali.

Optimizacija je bila končana nekje okrog konca leta 2007. Ravno v času, ko je bila aktualna odmera dohodnine. Naj povem, da se ukvarjamo z izdelavo programske opreme in en modul skrbi tudi za oddajo kontrolnih podatkov za dohodnino (podobno kot DURS-ov WDOHOD, le da naš modul podatke pobira iz plač in podjemnih pogodb in jih ni potrebno ročno vpisovati).

No in smo dobili kup klicev in emailov obiskovalcev. Ne govorim o potencialnih strankah ali celo takšnih, ki so imele pri nas vzdrževanje programske opreme, ampak o povsem naključnih obiskovalcih, ki so pač v Google vpisale kaj v zvezi z dohodnino. Vprašanja pa so bila tipa "Kako se izpolni dohodnina?", "Ali moram vpisati ta in ta dohodek v napoved?" in podobne stvari. V glavnem vse vprašanja za DURS. V začetku smo sicer odgovarjali na vprašanja, a smo hitro ugotovili, da smo v bistvu postali dežurni telefon DURS-a in da tako ne bo šlo več ter smo jih začeli vljudno preusmerjati na DURS.

Nato je bil nekaj časa mir. Potem je bil v praksi uveden nov plačni sistem v javnem sektorju. Zadeva z vprašanji se je ponovila. Spet popolni neznanci (vprašanja so skopirana iz mojega Outlooka, odstranil sem le imena).

"Ali so me pravilno uvrstili v 23 plačni razred?"
"Delam polovični čas. Zakaj imam obračunanega samo pol minulega dela, čeprav je na plačilni listi v glavi zapisan celoten znesek?"
"Prosim, če mi lahko odgovorite na vprašanje.Leta 2004 sem napredovala v V plačilni razred. Zdaj po novem sistemu sem uvrščena v 18 PR. Imam 20 let delovne dobe, zaposlena sem kot kuharica na osnovni šoli. Ali sem pravilno razvrščena?"

Največji biser pa je bil osebek, ki je sodelavca po telefonu najprej poslal v 3 pi... sane marjetice ter njemu in vsem sodelavcem po vrsti jebal nekaj pokolenj prednikov. V glavnem, kaj si mislimo, da mu zaračunavamo neke obresti, ko pa on v življenju ni z nami imel nobenega posla. No, smo ugotovili, da ga res ni imel. Pa tudi tisti opomin ni bil naš! Gospod je pač po pošti od nekoga dobil dokument, na katerem je pisalo "saldakonti kupcev" in nekaj v zvezi z obrestmi. Ko se je malce umiril, je pojasnil, da je vse skupaj lepo vpisal v Google, kliknil prvi rezultat ter poklical prvo osebo, ki jo je našel na tej strani. Da je na opominu zapisano tudi, kdo mu ga pošilja, ga seveda ni niti malo brigalo. Najbolj pomembno je bilo, kaj pravi Google!

Optimizacija spletnih strani je danes vse bolj pomembna, vedno pa pač ni dobro biti prvi.

Povezane objave:



2 komentarja:

Anonimni pravi ...

Zaradi podobnih zadev Google spreminja svoj algoritem tako,da bo pozicija veliko bolj odvisna od feedbacka obiskovalcev. Za vsako stran, ki jo bo Google uvrstil med zadetke, bo obiskovalec lahko podal oceno o primernosti zadetka glede na iskane besede in oceno o uporabnosti spletne strani. SEO, kot ga poznamo sedaj, bo pocasi zamrl.

Se vecja bedarija glede SEO-ta pa je to, da iskalniki ustanavljajo lastna podjetja, ki se ukvarjajo z optimizacijo. Lep primer takega ravnanja je najdi.si :)

En Kovač pravi ...

In v tem primeru bo recimo ta osebek googlu pustil feedback in naši strani zbil pozicijo v rezultatih. Čeprav je bistvo vseh težav bila njegova neumnost.

Remove in Promote v Googlovih rezultatih bo vsaj na začetku delal zbrko, sploh pri pojmih, ki imajo malo zadetkov. Podobno, kot je recimo Translate prevajal Slovenia v Hrvatska in JJ v Sanader. Drug problem, ki ga vidim, pa je, da se uporabniki ne vračajo več med rezultate, ko enkrat najdejo, kar iščejo. Zato ne vem, koliko bo tega feedbacka (razen tistega, ko želi nekdo škoditi konkurenci).

Tole o Najdi.si pa me spominja na začetke SiOL-a, ko je bil pod Telekomom. Take hčerinske firme imajo pač vedno ugodnosti, ki jih njihova konkurenca nima. Najdi.si jim sigurno daje vpogled v rangiranje rezultatov, o katerem vsi ostali lahko le sanjajo. Če bi šlo za kakšno dejavnost z več pomembnejšimi akterji, bi verjetno zadeva že prišla do Urada za varstvo konkurence.

Objavite komentar