ponedeljek, 1. december 2008

Microsoft, sram naj te bo!

Velikokrat se zgodi, da za zadevo, za katero planiram največ 5 minut, na koncu porabim eno uro. Ampak danes ne po moji krivdi.

Nujno sem moral od doma urediti eno službeno zadevo za stranko (mimogrede, trenutno sem na bolniški). Šlo je za uvoz nekih podatkov, ki mi jih omenjena stranka "pripravlja" že več kot pol leta. Ravno danes pa je zadeva kar naenkrat postala tako nujna, da niti dneva ne more več počakati! So mi malce dvignili tlak ob že tako previsoki temperaturi. Jebat ga, bom pa en aspirin več vzel.

Se kar preko VPN-a povežem v omrežje stranke in nato še Remote Desktop na njihov server. Malce pogledam omenjene podatke. Seveda mi jih niti pod razno niso pripravili, kot smo bili zmenjeni in jih bom moral popravljati ter združevati več datotek. OK, dodatnih 15 minut. Ampak si rečem, če sem jim že obljubil, da bom samo za njih vstal iz postelje in jim danes uredil zadevo, bom pa še podatke porihtal. Stranka je pač vedno CAR.

Odprem prvo datoteko v Notepadu - format CSV, okrog 1000 vrstic. Je pač bil edini urejevalnik nameščen na serverju. Kliknem Edit, Replace, vpišem "2008;11;" in "2007;1;", kliknem Enter in... In nič. Računalnik začne čisto po polžje zamenjevati podatke. S prostim očesom in preko povezave lahko vidim, kako zamenjuje podatke vrstico po vrstico. "Jebemti, to pa ne bo tako hitro končano", si rečem. Res ni bilo. Od takrat, ko sem pogledal na uro pa do konca je trajalo več kot dve minuti. Dve minuti za 1000 zamenjav! Kot programerju mi ni jasno, kako bi napisal tako počasno zamenjevanje besedila. 

Juhu! Še samo 23 datotek imam do konca!

Seveda sem Notepad vrgel nekam in namestil SynEdit. Ista datoteka, ista zamenjava, gledam na uro, kliknem Enter in... In nič. Ni kaj merit. Konča, preden klikneš Enter :) 

Seveda mi zadeva ni dala miru in sem jo šel preizkušat še na domačem računalniku (AMD 2.8 GHz, 512 MB, Win XP Prof SP2). Povsem enako. Kar je še bolj zanimivo, obremenitev procesorja 100%, od tega Notepad sam zase 97%! Bravo Microsoft!

 

Povezane objave:



5 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Daj probat, koliko časa porabi za isto opravilo Wordpad. :) Se mi zdi, da je malce bolj dovršen, kot Notepad. Vsaj prelomi vrstic, encoding in branje datotek iz Linuxa mu ne delajo težav.

En Kovač pravi ...

Ja, Wordpad je hitrejši. Čeprav par sekund je tudi pri njem vseeno potrebno počakati.

Ampak poanta je v tem, da noben program na svetu zamenjevanja ne bi smel delati takoooo počasi in pri tem še tako obremeniti sistema. Že skoraj pokojni EDIT s tem ni imel problemov (in tudi EDIT v XPjih jih nima).

Anonimni pravi ...

EDIT.COM je pa res super program, svoji starosti navkljub. V njem sem spisal mojo prvo spletno stran, popravljal pa sem jo na serverju v PICO-tu. :)

Anonimni pravi ...

Sicer to ne more biti opravičilo, da dela zamenjava tako počasi, samo po mojem mnenju so bili programi, kot so Notepad, Paint ali Calc, sprogramirani že konec 80 let, oziroma za časa prvih Windowsov, od takrat naprej pa jih MS samo na novo prevede in priloži novi verziji OS.Tako imaš, figurativno rečeno, nov avto, v katerem so nekateri deli stari 20 let, medtem ko gre večino razvoja za design nove oblike oziroma grafični vmesnik.

En Kovač pravi ...

Sigurno so ti "osnovni" programi že iz konca 80-ih let. Vendar pa so ravno takrat bili računalniki prepočasni za takšno šlamparijo. A si lahko predstavljaš, kako bi ta zamenjava delala na eni 486-ki? Verjetno bi bil prej konec sveta.

V starih časih je moral programer prekleto dobro optimizirati rešitev problema, da je zadeva delovala zadovoljivo hitro in ni pokurila vsega razpoložljivega pomnilnika. Stvari so se nemalokrat reševale kar v zbirniku. Danes pa je večinoma dovolj, da stvar sprogramiraš in se ne ubadaš s hitrostjo, saj je (naj bi bil) itak vsak računalnik dovolj hiter, pomnilnik pa tudi ni več tako omejujoč. In ravno to, da se da v obtok prva delujoča verzija programa, je problem. Vsako stvar je namreč mogoče sprogramirati na več načinov in vedno je med temi načini tudi kakšen, za katerega noben računalnik ne bo dovolj hiter.

Objavite komentar