Na cestah prevečkrat opazim kakšnega pozabljivega voznika, ki se s prižgano smerno lučjo na avtomobilu vozi kilometre daleč. Takega nikoli ne upam kar takoj prehiteti, četudi vozi 50 kilometrov na uro pod omejitvijo. Nikoli namreč nisem prepričan, ali je smerno luč enostavno pozabil, ali pa jo je le (mnogo) prezgodaj prižgal in bo zdaj zdaj samo zavil čez cesto. Če ni pozoren na smerno luč, verjetno tudi levo in desno ne bo pogledal, preden bo zavil. In takrat pač ne bi bilo dobro biti vštric z njim.
Jaz bi takim "pozabljivim" šoferjem veselo naložil pošteno kazen, verjetno še večjo, kot za neprižgane luči. Navsezadnje s svojo pozabljivostjo ogrožajo druge udeležence, ali vsaj delajo zmedo. Itak mi ni jasno, kako lahko nekdo vozi eno uro, ne da bi pogledal na armaturko in videl utripajoč trikotnik in ne da bi slišal "črička", ki ob prižganih smernih lučeh še vedno gode v večini avtomobilov.
Ne vem, zakaj za vraga se izdelovalci avtomobilov hvalijo z vso über super tehniko, ki sedaj ne le, da samo meri, prikazuje in opozarja na določene stvari, ampak v ta boljših avtomobilih tudi poseže vmes pri kakšnih kritičnih situacijah, recimo zavira, če izračuna, da je nekaj pred avtomobilom. Ni vrag, da ne bi bilo mogoče v avte vgraditi en timer in še nekaj malega logike zraven, ki bi bila sposobna dalj časa prižgane smerne luči med vožnjo samodejno izklopiti ali vsaj opozoriti šoferja, naj jih že končno ugasne. Če izdelovalci zadevo še malce nadgradijo, bi smerne luči lahko elektronika celo sama prižigala in ugašala, vsaj v križiščih. Če mam namreč vklopljen navigator, potem avto že vnaprej "ve", kam pravzaprav želim. Mogoče se bo pa kdo od izdelovalcev spomnil tudi tega.
In če že fantaziram o možnostih elektronike, naj vgradijo še zadevo, ki bo šoferja direktno na gobec, če bo uporabljal meglenke, ko ni megle. Pa naj mu hkrati vklopi še varnostno vrečo, če bo zaradi šoka zato odpeljal s ceste.
1 komentar:
Prej si mem, manj je nevarnosti zate.
Objavite komentar