torek, 6. januar 2009

Dilema obubožanega varčevalca

Na zadnji strani v zadnjem Magu lanskega leta sem našel zanimiv oglas Gorenjske banke, v katerem se le ta hvali s posebno ponudbo kratkoročnih vezanih vlog. Kar je seveda po svoje zanimivo. Sploh v časih, ki se nam obetajo, bo potrebno - še preden udarijo tudi pri nas, nekaj privarčevati. Da ne bo prepozno.

Banka nam tako obljublja tudi do 5,3% nespremenljivo obrestno mero. Kar samo po sebi ni nič posebnega, podobne "posebne" obrestne mere ponujajo tudi druge banke in precej očitno postaja, da banke v sušnem obdobju želijo denar dobiti od fizičnih oseb.

Znesek vezave Od 91 do 180 dni Od 181 do 270 dni
Od 1.000 do 5.000 € 5,20 % 4,85 %
Od 5.001 do 25.000 € 5,20 % 4,90 %
Od 25.001 do 50.000 € 5,25 % 4,95 %
50.001 € in več 5,30 % 5,00 %

Obrestne mere za kratkoročne vezane vloge (Vir: Gorenjska banka)

Najbolj me zbodeta v oči zadnja stolpca. Obrestne mere za vloge sklenjene za dobo od 91 do 180 dni so višje od tistih sklenjenih za obdobje 181 do 270 dni!

Logično bi namreč bilo, da so pri daljšem obdobju obresti večje. Navsezadnje tudi vse banke, ki sem jih na hitro preveril na internetu mojo logiko potrjujejo. Tako sem sprva pomislil na tiskarskega škrata. in šel zadevo preverit tudi na spletni strani Gorenjske banke. Pa so tam povsem enake številke!

Kdo za vraga bo pa pri teh pogojih šel delat vezavo za 181 dni, če dobi več obresti z dvakratno vezavo za 91 dni?

Potem se mi pa utrne nekaj misli, ki zgornji stavek malce zamajejo:

  1. Kaj, če se bodo obrestne mere v bližnji prihodnosti znižale? Tisti, ki bodo vezali 1000 € za 181 ali več dni imajo namreč nespremenljivo obrestno mero 4,85 %. Tisti, ki bodo vezali dvakrat po 91 dni, imajo pri prvi vezavi res višjo obrestno mero, vendar lahko ta medtem precej pade in ni nujno, da bodo lahko tudi drugič vezali po takšni obrestni meri.
  2. Kaj, če banka samo želi, da verjamemo 1. točki in s tem "nategne" čim več varčevalcev, da ji čim prej zaupajo svoj denar? Varčevalci namreč v tem primeru v bližnji prihodnosti pričakujejo nižjo obrestno mero in v želji, da si zagotovijo višjo - objavljeno obrestno mero, zaupajo denar banki. 

Nedvoumnega odgovora na to vprašanje ne uspem najti. Saj ne, da bi verjel v brezpogojno poštenost bank in neobstoj reklamnih trikov, mi je pa prva varianta vseeno bolj verjetna.

Zdaj rabim le še nekaj eurov viška, da ne bom iskal odgovora zaman!

Povezane objave:



2 komentarja:

Anonimni pravi ...

Obrestne mere se morajo znižati poglej samo napovedi o gospodarski rasti in inflaciji. Zato če boš našel višek evrov samo v banko z njimi :)

En Kovač pravi ...

@Tihi
Ravno zaradi tega se jaz nekako bolj nagibam k prvi varianti. Muči me pa, da nekatere druge banke tudi za daljše obdobje (recimo 1 leto) ponujajo okrog 5,20 % ali celo več, vendar pa so njihove ponudbe nastale že prej.

Objavite komentar