petek, 30. januar 2009

Na stotine odvrženih eurov

Moj GSM se je končno zbudil iz kome, v katero je padel zdaj že nekaj dni nazaj. No, v resnici je padel v WC školjko. In pri zbujanju sem mu moral krepko pomagati, saj voda nikakor ni hotela sama iz njega (beri - namesto ekrana je imel majhen akvarij). Niti celodnevno sušenje na radiatorju in fen mu nista pomagala. 

Oživljanje mojega GSM-a

Ker pa danes človek res ne more več biti brez GSM-a niti ene same minute, sem moral najti neko zamenjavo zanj. Dokler sem imel upanje, da se bo GSM zbudil, novega nisem mislil kupovati, Torej sem nekje moral najti rabljenega.

Nekaj prijateljem povem za težavo in jih milostno prosim za odstop kakšnega starega GSM-a. Še v istem dnevu sem imel na izbiro 5 povsem delujočih GSM-ov! Za karakteristike nekaterih lahko milo rečem, da so boljše od mojega crkujočega. Potem se še sam spomnim in doma najdem dva - sicer prastara, ampak povsem delujoča, od tega eden zgleda kot nov.

Zdaj mi pa po glavi roji kup vprašanj. Zakaj za vraga ljudje zamenjujemo povsem delujoč GSM za novega? Ali res eno leto star GSM ni več dovolj dober in nujno potrebujemo najnovejši iPhone, Nokio, SonyEricssona, LG-ja ali Samsunga? Mar smo res tako bogati? Mogoče pa nas le mobilni operaterji s svojim agresivnim oglaševanjem uspejo prepričati v zamenjavo takoj, ko nam poteče aneks k pogodbi, s katero nas vežejo nase? Baje da (vsaj v Sloveniji) mobilni operaterji za oglaševanje porabijo največ denarja in očitno se jim tudi povrne.

Kolikor sem lahko ugotovil, pa se zadeva ne konča le pri GSM-ih. Tudi povsem delujoče televizorje veselo menjujemo za nove plazme in LCD-je. Veliko ljudi zavrže tudi povsem delujoč in za njihovo delo tudi dovolj zmogljiv računalnik. No, računalnik nekateri vseeno poskusijo prodati, če se ga res še da uporabiti. 

Še ne tako dolgo nazaj so bili časi, ko smo celo obleko in čevlje nosili "do konca". Pa nismo bili v to prisiljeni. Danes, ko je recesija in izgubljamo službe, pa na leto odvržemo (tako čez palec izmerjeno) na stotine eurov. Tudi če smo (še zmeraj) tako bogati, da si to lahko privoščimo, bi lahko pomislili vsaj na okolje, ki ga s takimi nepotrebnimi odpadki pretirano obremenjujemo. 

In tako bom odslej vsaj GSM-e uporabljal tako dolgo, dokler bodo normalno delovali! Vseeno mi je za vse "akcije" Mobitela in Simobila, pa tudi Tuš me ne bo privabil s poletom v vesolje.

Povezane objave:



Ni komentarjev:

Objavite komentar