ponedeljek, 24. november 2008

Srečen nov 10. november

Začelo se je. Pravzaprav že pred dvema tednoma - samo z objavo malce zamujam. Kot že vsa zadnja leta tudi letos skoraj dva mesca prezgodaj. Začnejo seveda trgovci, nekateri že kar takoj po dnevu mrtvih. Sprva samo v reklamah, ki nam jih vsakodnevno dostavljajo na dom in pošiljajo po emailih. Notr pa igrače takšne in drugačne, elektronika je znižana do 50%, ipd. Naslednji korak je krašenje prodajaln. Trgovci jelke razpostavijo na strateške točke svoje trgovine, jih okrasijo in zraven (oz. kar okrog) njih postavijo kupe daril, ki jih kupci nikakor ne smemo spregledati - v resnici so vsa seveda nepotrebna in za obdarovance ponavadi tudi zgrešena. Hkrati s tem prižgejo še kup lučk, majhnih za noht, pa tudi kakšna večja luč zna zagoreti. Zadnja dva mesca tako vsa mesta zgledajo, kot Las Vegas. Ni čudno, da me je moja 4-letna hčerka Živa, ko je pred kakim tednom videla okrašen Müller, vprašala: "Ati, ali želijo vso elektriko porabiti?" Očitno so otroci včasih pametnejši od starejših. Nato začnejo na svoje na vrvi napete in na balkone, fasade, strehe, jelke ter kajvemkamše pripete lestve plezati uvoženi rdečehlačni svetlobradati Božički, ki so že itak povsem izrinili nekdaj mnogo pogostejše domorodne Dedke mraze. Ja, tuje stvari smo vedno znali bolj ceniti. S temi Božički nas itak nekdo pošteno nateguje. A se je kdo vprašal, od kod jim vse te debele riti in vampi, če res toliko plezajo? V Paklenici na dopustu so bili plezalci - in plezalke tudi :) vsi po vrsti precej suhe sorte! Sploh pa, zakaj se imenujejo Božički, če so prišli mesec in pol pred božičem? Vse omenjene aktivnosti trgovcev so seveda povezane z željo po čim večjem zaslužku. Trume od nakupov odvisnih kupcev pa bodo seveda drle v trgovine z mislijo, da bodo s čim dražjim darilom pokazali svojo naklonjenost do obdarovanca. Pa me ne bi kaj posebno motilo, če bi se to začelo recimo dva tedna pred novim letom. Dva mesca pred pa je zame, in upam, da še koga, odločno preveč. Takrat, ko bi se končno moral veseliti novega leta, sem že čisto zamorjen z vsemi akcijami, Božički, lučmi ter novoletnimi "uspešnicami". Ko se bo na radiu prvikrat zavrtel "Last christmas", bom pa itak totalno popizdil. Še isto minuto preklopim na CD in adijo radio najmanj do novega leta! Pa kako je lahko to sploh neka uspešnica? Brez "christmasa" v naslovu bi jo že zdavnaj vsi pozabili. Upam, da bo te dni tudi tolikokrat omenjena recesija potencialne kupce malo pripravila do razmisleka pred odločitvijo za nakup. Vsem, ki mi želite kaj podariti za novo leto, svetujem, dajte raje kako malenkost Unicefu ali kaki podobni organizaciji! Za konec pa "Ho, ho, ho" in srečen nov 10. november vsem!

Povezane objave:



Ni komentarjev:

Objavite komentar