petek, 31. julij 2009

Kam z okvarjenim avtom na pomurski avtocesti?

Danes ljudje večino časa nekam hitimo. Mudi se nam v službo in iz nje, hitimo v supermarket, pa po otroka v vrtec, prestopamo na mestu v vrsti pred blagajno in še milijon podobnih reči. Če se le da, poskušamo prihraniti kakšno sekundo. Zato uporabljamo koristna poznanstva, se poskušamo prvi preriniti k blagajni, ki se je ravno odprla, na poti uporabljamo razne bližnjice in redno vozimo po avtocesti, čeprav je pot zaradi tega lahko celo daljša.

Avtocesta ima poleg že omenjenega prihranka časa še nekatere druge prednosti. Statistično je recimo na avtocestah manj nesreč, kot na ostalih cestah, torej s potjo po avtocesti manj tvegamo. Vendar je z nesrečami na avtocestah podobno, kot z letalskimi - statistično gledano jih je malo v primerjavi z nesrečami na ostalih cestah, so pa dostikrat s smrtnim izidom.

Včeraj sem na poti iz službe kot po navadi večinoma dohiteval in prehiteval romunske, ukrajinske in še vse ostale tovornjake, ki se vlečejo čez Slovenijo. Kar nekaj sem jih že pustil za sabo, ko sem kakšnih 500 metrov pred sabo zagledal "pacienta", za katerega se je že od daleč videlo, da vozi zelo počasi. Ko sem prišel še malce bližje, pa se je pof.... idiot "#$"#%" celo povsem ustavil na voznem pasu avtoceste ob prometni tabli z razdaljami krajev in s prižganimi vsemi smernimi lučmi, ki pa jih zaradi močne svetlobe od daleč sploh ni bilo mogoče opaziti!

Ni mi sicer jasno, kakšen IQ ima šofer, ki se kar nenadoma ustavi na avtocesti, razmišljati že ni mogel kaj dosti. Idiotu v zagovor le to, da se ni mogel ustaviti na odstavnem pasu, ker teh pomurska "avtocesta" pač nima!

Uspel sem ga obvoziti in še dobro, da na prehitevalnem pasu ni bilo nikogar. So mi pa že med kletvicami prišle na misel številne kazni zanj in najbolj krutih tu niti ne bi rad omenjal, kakšen doživljenjski odvzem vozniškega dovoljenja, krepko denarno kazen ali še raje služenje kazni z javnim delom in obisk psihiatra je še najmanj, kar bi mu naložil. Kaj če bi bil takrat recimo malo manj pozoren in bi ga prepozno opazil? Ali bi bil prehitevalni pas poln in bi se moral ustaviti za njim ter tvegati, da me od zadaj zadene kakšen od tovornjakarjev?

Po nekaj sto metrih pa me je prešinilo nekaj povsem drugega. Kaj pa, če mu je odpovedal avto in se na tej pomurski dvopasovnici imenovani avtocesta enostavno ni imel kam umakniti? Na številnih mestih se sicer da vsaj delno umakniti avto na bankino, da z njim ne okupiraš celotnega voznega pasu. So pa tudi številni odseki, kjer je pol metra od roba avtoceste postavljena kovinska ograja in se umakniti ne da.

Šofer, ki ustavi na avtocesti iz kakšnegakoli razloga, je tako zlahka tarča kakšnega naleta vozil od zadaj. Ob vsem tem pa obstaja še študija, ki dokazuje, da se v primeru nesreče na tej avtocesti med tovornjaki z rešilnim vozilom ni mogoče prebiti do ponesrečencev. Na "normalnih" avtocestah reševalna vozila v takih primerih velikokrat uporabijo odstavni pas, tu ga pa enostavno ni. Sicer je res, da je mogoče do ponesrečencev priti tudi z nasprotnega voznega pasu, ali celo po istem pasu z nasprotne strani (kar so v tej študiji preprosto zamolčali ali spregledali).

Kaj naj torej šofer, ki mu na pomurski avtocesti odpove avto, sploh stori?

Povezane objave:



8 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Ubogi Prekmurci. Na gorenjskem imamo ravno tako avtocesto, pa nismo nikoli jokali kot vi.

jin pravi ...

In ta avtocesta bo po logiki stvari v prihodnosti še mnogo bolj prometna kot zdaj. Če pomisliš, se bodo države na vzhodu, sploh Madžarska, Slovaška, Romunija, Ukrajina, od koder je največ tovornjakov in bo v prihodnosti še več turistov, razvijale in ti ljudje bodo na zahod in jug potovali tudi čez Slovenijo.

Prej ali slej bodo zgradili odstavni pas, denar pa bodo dobili tisti, ki so že gradili avtocesto. Ampak to bo potem, ko bo na avtocesti še kar nekaj zastojev.

Anonimni pravi ...

anonimni: kje imamo na gorenjskem tako avtocesto? povej odcep, ker ga jaz ne poznam.

sicer pa ... imaš prav. jaz sem se pred 14 dnevi skoraj zabila v avto, ki je vozil 20 km/h brez kakršnekoli oznake. ko sem šla mimo sem videla, da v bistvu osebni avto šlepa kombi z vrvjo, oba sta bila tujca. predvidevam, da ga je šlepa do prvega postajališča. in tako kot ti niti pomislti ne upam, kaj bi bilo, če bi mi po prehitevalnem pasu kdo prihajal od zadaj in se ne bi mogla umaknit tema dvema? še dobro, da ta AC ni tako prometna kot gorenjska, sicer bi znalo bit ogromno prometnih nesreč.
Mimogrede: danes je ob 12 uri policijski avto peljal čez cestninsko postajo ... 150 km/h. niti malo ni zmanjšal.

En Kovač pravi ...

@Anonimni 1
Mi je žal, če ste se tudi Gorenjci dali tako nategniti (čeprav tudi jaz ne poznam take avtoceste na Gorenjskem). Problem Prekmurcev pa je ravno preveč mil odziv na vrsto stvari (ali po tvoje jokanje), včasih bi bilo pač potrebno udarit s pestjo po mizi.

@Jin
Zelo prav imaš. Poleg vsega so še vse študije napovedovale bistveno manjše povečanje prometa, kot pa se je to potem v resnici zgodilo. Že od takrat, ko so čez Pomurje tovornjaki vozili še po regionalnih cestah.

Odstavnega pasu pa sigurno še nekaj let ne bo. Prej bo potrebnih poleg zastojev še par resnih nesreč, po katerih bodo potem iskali krivca za nezgrajene odstavne pasove.
Ko (če sploh kdaj) pa jih bodo zgradili, bodo seveda z raznimi študijami "dokazovali", da je dograditev odstavnega pasu mnogo cenejša, kot če bi avtocesto že v začetku zgradili z njimi. Se je nekaj podobnega že zgodilo pred nekaj leti z odprtjem regionalne ceste od Radencev skozi Petanjce v Mursko Soboto (takrat se je po tej cesti valil ves tovorni promet, ki se zdaj vije po avtocesti). Takrat so skozi naselja "pozabili" zgraditi pločnike, čeprav so bili v planu, kar seveda lokalni skupnosti zdaleč ni bilo prav in je celo razmišljala o zapori zgrajene ceste. Že na otvoritvi ceste pa so pomembni govorci razlagali, da je kasnejša dogradnja pločnikov bistveno cenejša, kot če bi vse skupaj zgradili hkrati s cesto.

@Anonimni 2
Policija bi morala biti zgled in bi se morala dosledno držati omejitev, čeprav so omejitve včasih res kar butaste. Policijske avte, ki ne vozijo po pravilih zato kar prijavi. Čeprav policija navzven izda pojasnilo, da je šlo za nujno vožnjo, znajo znotraj postaje krivci vseeno dobiti kakšno grajo.

Anonimni pravi ...

Na gorenjskem je taka avtocesta od Vrbe preko Jesenic do mejnega prehoda Karavanke.

Anonimni pravi ...

ah ja ... tam zgoraj. to je samo en majhen del avtoceste, ne kompletna avtocesta. prekmurska pa je kompletna taka in še sami vozni pasovi so ožji.

Anonimni pravi ...

Na tem koncu gorenjske avtoceste je približno toliko prometa kot na pomurski avtocesti. Drugod ga je približno dvakrat toliko, pa še sploh nimamo povsod avtoceste. Tako čakamo dnevno v kolonah. Tu ste nas na severovzhodu prehiteli.

Evil pravi ...

Tako pač je :)

Objavite komentar